Meestgestelde vragen over het vervangen van het mobiele apparaat

Je vindt hier de meestgestelde vragen over het vervangen van je huidige mobiele apparaat en het in ontvangst nemen van een nieuw mobiel apparaat.

Waarom wordt mijn mobiele apparaat vervangen?

Wij vervangen jouw mobiele apparaat omdat jouw huidige apparaat verouderd is. Daardoor kunnen wij de veiligheid van jouw data niet garanderen op het apparaat dat jij nu gebruikt.

Kan ik mijn mobiele apparaat in het buitenland laten bezorgen omdat ik daar woonachtig ben?

Nee helaas bezorgen wij niet in het buitenland. Neem contact op met ssc-ict-gos-lifecycle@minbzk.nl zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Kan er een tijdvak aangegeven worden voor de bezorging van mijn nieuwe mobiele apparaat?

Het tijdvak dat door onze koeriersdienst (IPKD) is aangegeven is van 8.30 tot en met 17.00 uur. IPKD kan dit tijdvak niet specifieker maken.

Ik kan onverwacht toch niet thuis zijn voor de ontvangst van mijn mobiele apparaat. Wat nu?

Neem dan contact met ons op via ssc-ict-gos-lifecycle@minbzk.nl om een nieuwe bezorging/levering in gang te zetten.

Kan ik mijn mobiele apparaat ophalen aan de balie?

Het is nu door de versoepelingen weer mogelijk om op kantoor je device in ontvangst te nemen. Hou er wel rekening mee dat we je aanvraag sneller kunnen afhandelen als je kiest voor een levering op je huisadres. Heb je hulp nodig bij de installatie van je device? Dan hebben we een gespecialiseerd team die je daarbij helpt op afstand. De voordelen daarvan zijn:

  • Je hoeft niet in de rij te staan bij de reguliere balie
  • Je kunt de afspraak inplannen wanneer het jou het beste uitkomt.

Ik krijg het formulier niet geopend. Wat nu?

  1. Log in met jouw rijksmailadres
  2. Open de link Verwijderen opgeslagen keuze departement (pagina is alleen bereikbaar voor rijksambtenaren)
  3. Klik op ‘Verwijder opgeslagen keuze’

Daarna kun je het formulier invullen.

Mijn Rijkspas is verlopen en door COVID-19 kan ik geen nieuwe pas aanvragen/ophalen.

Jouw verlopen Rijkspas is een geldig legitimatiebewijs als je een nieuw mobiel apparaat in ontvangst neemt.

Lukt het niet om jouw nieuwe apparaat te activeren?

Neem dan contact op met ssc-ict-gos-lifecycle@minbzk.nl