Meestgestelde vragen over het vervangen van het mobiele apparaat

Je vindt hier de meestgestelde vragen over het vervangen van je huidige mobiele apparaat en het in ontvangst nemen van een nieuw mobiel apparaat.

Waarom wordt mijn mobiele apparaat vervangen?

Wij vervangen jouw mobiele apparaat omdat jouw huidige apparaat verouderd is. Daardoor kunnen wij de veiligheid van jouw data niet garanderen op het apparaat dat jij nu gebruikt.

Kan ik mijn mobiele apparaat in het buitenland laten bezorgen omdat ik daar woonachtig ben?

Nee helaas bezorgen wij niet in het buitenland. Neem contact op met SSC-ICT-GOS-Lifecycle@minbzk.nl zodat wij samen naar een oplossing kunnen zoeken.

Kan er een tijdvak aangegeven worden voor de bezorging van mijn nieuwe mobiele apparaat?

Het tijdvak dat door onze koeriersdienst (IPKD) is aangegeven is van 8.30 tot en met 17.00 uur. IPKD kan dit tijdvak niet specifieker maken.

Ik kan onverwacht toch niet thuis zijn voor de ontvangst van mijn mobiele apparaat. Wat nu?

Kun jij jouw mobiele apparaat niet in ontvangst nemen op de afgesproken dag? Dan levert onze koeriersdienst jouw apparaat weer af in het logistieke centrum. Onze collega’s van het logistieke centrum nemen daarna zo snel mogelijk contact met jou op om een nieuwe afspraak te maken. Medewerkers van het logistieke centrum bellen met een anoniem nummer. Krijgen zij je telefonisch niet te pakken? Dan sturen zij jou een e-mail om een nieuwe afspraak in te plannen. 

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via ssc-ict-gos-lifecycle@minbzk.nl. 

Waarom kan ik mijn mobiele apparaat niet op kantoor ophalen aan de balie?

Door de aangescherpte maatregelen voor thuiswerken (vanwege COVID-19) is het nu niet mogelijk om een vervangend mobiel apparaat op te halen bij de balie.

Ik krijg het formulier niet geopend. Wat nu?

  1. Log in met jouw rijksmailadres
  2. Open de link Verwijderen opgeslagen keuze departement (pagina is alleen bereikbaar voor rijksambtenaren)
  3. Klik op ‘Verwijder opgeslagen keuze’

Daarna kun je het formulier invullen.

Mijn Rijkspas is verlopen en door COVID-19 kan ik geen nieuwe pas aanvragen/ophalen.

Jouw verlopen Rijkspas is een geldig legitimatiebewijs als je een nieuw mobiel apparaat in ontvangst neemt.

Lukt het niet om jouw nieuwe apparaat te activeren?

Neem dan contact op met SSC-ICT-GOS-Lifecycle@minbzk.nl.