'We werken hard om klant tevreden te stellen'

'We werken hard om klant tevreden te stellen'

Een nieuwe telefoon nodig? Een e-mail die niet meer synchroniseert? Of hulp nodig bij de installatie van de BlackBerry-applicatie? De medewerkers van Locatieondersteuning staan klaar aan de SSC-ICT servicebalie om je te helpen met al je vragen en incidenten op ICT-gebied. Ashley van der Veen, kluisbeheerder, vertelt over haar dagelijkse werkzaamheden aan de SSC-ICT servicebalie op locatie de Resident in Den Haag.

Ashley (23) is kluisbeheerder bij Locatieondersteuning sinds augustus 2018. Als kluisbeheerder zorgt zij dat de voorraad van devices altijd actueel is, de verwerking mutaties van meerdere panden en zorgt voor communicatie met de klant. Ook zorgt zij dat nieuwe medewerkers binnen een razendsnelle tijd (half uur na melding!) over een telefoon kunnen beschikken.

De functie kluisbeheerder bestaat sinds 3 jaar. ‘Met de functie van kluisbeheerder is 1 persoon verantwoordelijk voor alle kluizen in het pand. Dit werkt in de praktijk efficiënt. In ons team zijn natuurlijk meer collega’s die deze taak kunnen uitvoeren. Vervanging is er dus altijd. Als kluisbeheerder zorg ik dat er altijd genoeg voorraad is en dat defecte devices en accessoires zoals oplaadkabels gelijk vervangen kunnen worden mocht dit nodig zijn. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de administratie, deze moet 100% kloppend zijn. Dit houdt in dat het CMDB altijd bijgewerkt moet zijn en dat devices goed op naam staan, zodat deze op de juiste manier doorbelast kan worden.’

Strenge procedure
Alle nieuwe aanvragen van devices komen bij Ashley per e-mail binnen via de Servicedesk. ‘Klanten kunnen niet zomaar langskomen bij de SSC-ICT servicebalie voor nieuwe devices. Als een oplader of een device defect is, wordt deze natuurlijk gelijk vervangen. Voordat een nieuw device wordt uitgereikt gaan we een procedure door. En daar hoort het invullen van een gebruikersovereenkomst bij.’

Snelle levering
Nieuwe medewerkers kunnen op locatie de Resident in principe binnen een half uur na aanvraag beschikken over een nieuwe telefoon. Zo’n korte doorlooptijd is iets om trots op te zijn. Voor eind 2019 streeft Locatieondersteuning dit ook voor de andere locaties te realiseren.

Hard werken voor een tevreden klant
Ashley is trots op hoe collega’s onderling met elkaar omgaan. ‘We hebben een hecht team. We werken hard om de klant tevreden te stellen. Dat gaat natuurlijk niet altijd, maar we proberen het wel.’